close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    دیجیتال مارکتینگ

    بازدید : 1348
    دوشنبه 12 اسفند 1398 زمان : 16:56

    از گذشته تبلیغ کردن به معنای رساندن پیام یک برند (کالا یا خدمات) از طریق یک کانال مشخص به مصرف‌کننده بوده است. امروزه با رشد فضای مجازی و دیجیتال، اینترنت، موبایل و دستگاه‌های هوشمند، رساندن پیام برند به مصرف‌کننده می‌تواند از طریق کانال فضای آنلاین و با تکنولوژی تبلیغات انجام شود. با توجه به ‌مراجعه فراوان و روزافزون کاربر به فضای آنلاین، اپلیکیشن‌های موبایل، وبسایت‌ها و … تبلیغات آنلاین تبدیل به یک کانال جذاب، پرمخاطب، تعاملی و در عین حال کاربردی شده است. در این کانال آنلاین در نهایت رسانه‌ی نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ (اپلیکیشن، وبسایت و …) از نمایش تبلیغ برند «کسب درآمد» می‌کند، برند به مخاطبان و کاربران آنلاین «پیام و تبلیغات خود را می‌رساند»، و هر دو از این تعامل بُرد-بُرد به هدف خود رسیده و خوشحال خواهند بود.

    بازیگرهای تبلیغات دیجیتال

    با توجه به تحلیل رفتاری که شبکه تپسل و مدیااد بر اساس رفتار کاربران خود داشته است، در ایران کاربران موبایل روزانه نزدیک به ۴ ساعت در اپلیکیشن‌های موبایل و بازی‌ها زمان صرف می‌کنند. این مهم حاکی از اهمیت و در عین حال جذابیت فضای تبلیغات آنلاین و موبایل شده است.

    بازیگران اصلی تبلیغات دیجیتال

    هر تبلیغ دیجیتال دو بازیگر اصلی دارد، اول رسانه‌ی منتشرکننده تبلیغ که می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل یا یک وبسایت باشد و دوم تبلیغ‌دهنده که می‌تواند یک برندِ دارای خدمات یا کالا باشد که در صدد افزایش مشتریان خود است. در ادامه هر این دو رُکن اساسی را بررسی می‌کنیم؛

    رسانه دیجیتال (ناشر تبلیغات) – Publisher/Media

    هر رسانه در فضای دیجیتال راه‌های گوناگونی برای درآمدزایی دارد که به طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

    ۱- فروش محصول (Premium)

    این مدل برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی استفاده می‌شود و صاحب کسب و کار محصول خود را با قیمتی مشخص در اپ‌استورها عرضه می‌کند. در نتیجه کاربر در صورت خواست خود اپلیکیشن را خریداری کرده و محل درآمد صاحب اپ می‌شود.

    ۲- پرداخت درون‌برنامه‌ای (In-App-Purchase(Freemium

    این مدل نیز بسیار برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی مرسوم و کاربردی بوده و در تمامی اپ‌استورهای دنیا از جمله اپ‌استور و گوگل‌پلی، استفاده می‌شود. اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه می‌شود و کاربران آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دانلود و استفاده می‌کنند. مدل درآمدزایی اینگونه خواهد بود که امکانات ویژه‌ای درون اپلیکیشن برای کاربر در نظر گرفته می‌شود و در صورت خواست کاربر بابت فعال‌سازی آنها پول پرداخت می‌کند.

    به عنوان نمونه در بازی‌های موبایلی، کاربر در صورتی که می‌خواهد در بازی سکه خریداری کند یا اقلامی مانند شمشیر و زره خریداری کند، می‌تواند از فروشگاه داخل بازی پول پرداخت کرده و صاحب آنها شود.

    ۳- تبلیغات (Ad)

    یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمدزایی در اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها و تمامی رسانه‌های دیجیتال، نمایش تبلیغات است. کسب درآمد تبلیغاتی از اپلیکیشن به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و می‌تواند به صورتی طراحی شود که نه تنها کاربر از دیدن آنها اذیت نشود، بلکه حتی کاربر با علاقه و تمایل خود به مشاهده تبلیغات بپردازد.

    امروزه یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد رسانه‌ها، تبلیغات می‌باشد و بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل از هر دو مدل IAP و Ad توأم با یکدیگر استفاده می‌کنند.

    ۴- پرداخت اشتراکی (Subscription)

    این مدل برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی استفاده می‌شود و به این صورت است که کاربر اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود می‌کند و برای استفاده از امکان ویژه و فروشگاه آن ماهیانه مبلغی را پرداخت می‌نماید. این مبلغ می‌تواند به صورت خودکار از حساب وی که با اختیار وی به درگاه اپلیکیشن متصل شده است صورت گیرد.

    با توجه به تمامی راه‌های درآمدزایی می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات عنصر مهمی در ایجاد جریان درآمدزایی رسانه‌ها می‌باشد. برای این کار رسانه‌ها به شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال متصل می‌شوند و ظرفیت تبلیغاتی خود را از طریق آنها پُر می‌کنند. در نتیجه انتخاب و اتصال یک شبکه تبلیغاتی دیجیتال موضوع بسیار مهمی برای آنها خواهد بود و به نکات زیر توجه می‌کنند:

    ۱- ثبات و قابل اطمینان بودن بخش فنی شبکه تبلیغاتی

    ۲- درصد وجود تبلیغ بالا (Fill-Rate)

    ۳- بیشترین درآمدزایی ممکن

    ۴- کاربرپسند بودن محتوای تبلیغاتی

    در نهایت رسانه دوست دارد از طریق شبکه تبلیغاتی دیجیتال، بیشترین درآمد ممکن و متناسب با رسانه خود را کسب کند!

    تبلیغ‌دهنده

    تبلیغ‌دهندگان می‌توانند اهداف مختلفی همچون افزایش آگاهی از برند، تولید مشتری و افزایش فروش و یا کاهش ریزش مشتری را داشته باشند و برای رسیدن به این اهداف استفاده از شبکه تبلیغات دیجیتال کاربردی خواهد بود.

    یکی از مزیت‌های اصلی تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات آفلاین، قابلیت هدف‌گیری مخاطب است. برندها می‌خواهند دقیقا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنند. این موضوع به ایشان در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و بازدهی کمپین تبلیغاتی را افزایش می‌دهد. بنابراین در طراحی یک کمپین تبلیغاتی فاکتورهای مهمی همچون محدوده سنی، جغرافیایی یا جنسیتی خاص را مدنظر قرار می‌دهند.

    قابلیت اندازه‌گیری یکی دیگر از مزیت‌های شبکه تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات آفلاین است. اندازه‌گیری دقیق بخش‌های مختلف کمپین، امکان بهینه‌سازی هرچه بیشتر را فراهم می‌کند و تحلیل دقیق آمار و اطلاعات کمپین، نرخ بازگشت سرمایه را به حداکثر می‌رساند.

    دغدغه دیگر تبلیغ‌دهنده‌ها، جلوگیری از تقلب‌های نصب اپلیکیشن است. تقلب در نصب اپلیکیشن در دنیا بازاری معادل ۳-۴ میلیارد دلار در سال دارد و هزینه‌های هنگفتی در این بخش به تاراج می‌رود. استفاده از ابزارهای اتریبیوشن و آنالیتیکس موبایل برای جلوگیری از این اتفاق ضروری به نظر می‌رسد.

    تبلیغات آنلاین در وبسایت‌های ایرانی

    اگر قصد تبلیغ کسب‌وکار خود در سراسر وبسایت های ایرانی را دارید، شبکه تبلیغات دیجیتال مدیا اد به شما کمک می‌کند تا ترافیک باکیفیتی از متنوع ترین وبسایت ها را تجربه کنید.

    شبکه تبلیغاتی دیجیتال و تکنولوژی تبلیغات

    بستر اتصال تبلیغ‌دهنده به رسانه‌ها شبکه تبلیغاتی دیجیتال است. تمام هدف یک شبکه تبلیغاتی این است که مناسب‌ترین تبلیغ، از طریق مناسب‌ترین رسانه به مناسب‌ترین مخاطب نمایش داده شود. این اتفاق چگونه انجام می‌گیرد؟

    dsp vs ssp

    Supply Side Platform و Demand Side Platform

    در تکنولوژی تبلیغات دیجیتال برای اینکه رسانه از برنده بودن خود اطمینان داشته باشد، باید (Supply Side Platform (SSP در سمت رسانه وجود داشته باشد. رسانه‌ها با اتصال به SSP به دنبال پُر کردن فضاهای تبلیغاتی خود هستند و SSP ها سعی می‌کنند بیشترین درآمد ممکن با نرخ نمایش بالای تبلیغات را برای وی فراهم کنند و به طیف وسیعی از تبلیغ‌دهندگان متصل شوند.

    در سمت برند نیز، نیاز به پلتفرمی به نام (Demand Side Platform (DSP وجود دارد تا بتواند اهداف و خواسته‌های تبلیغ‌دهنده را برآورده کند. DSP به مارکترها کمک می‌کند تا در بین ناشران پر تعداد، بهترین تبلیغ ممکن را با توجه به ویژگی‌های دموگرافیک، مکان، اکشن و دیگر خصوصیات مخاطب هدف برگزیند.

    Data Management Platform

    Data Management Platform یک پلتفرم فنی است که شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال با استفاده از آن می‌توانند به هدف “نمایش تبلیغ مناسب به مخاطب مناسب از طریق رسانه مناسب” برسند؛ وقتی در یک اپلیکیشن یک تبلیغ به مخاطب نمایش داده می‌شود، SSP مشخصاتی مانند موقعیت مکانی کاربر، مدل گوشی کاربر، اُپراتور کاربر، اپلیکیشن کاربر، و … را برای DMP ارسال می‌کند و به کاربر یک id خاص اختصاص داده می‌شود. از این به بعد هر بار که کاربر رفتاری در اپلیکیشن‌ها انجام دهد (مشاهده تبلیغ، کلیک یا …) این رفتار در DMP به رفتارهای گذشته وی اضافه می‌گردد.

    از طرفی این تبلیغ خاص دارای محتوا و هدفی خاص می‌باشد که از طریق DSP ارسال شده است، در نتیجه مشخصات تبلیغ و اتفاقی که پس از نمایش تبلیغ به کاربر رخ می‌دهد، از طریق DSP به DMP منتقل می‌شود و به رفتار کاربر اضافه می‌گردد.

    تمامی این اطلاعات رفتاری که در DMP جمع‌آوری و ذخیره می‌شوند می‌توانند در راستای تحلیل بهتر رفتار مخاطب و هدف‌مندسازی نمایش تبلیغ کمک کنند و نتیجه بهتری را برای تبلیغ‌دهنده حاصل کرد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در این مسیر به کمک شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال و تکنولوژی تبلیغات آمده‌اند و تحلیل رفتاری داده‌های جمع‌آوری شده شبکه تبلیغاتی را بهینه و بهینه‌تر می‌کند.

    Exchange

    آیا یک SSP می‌تواند به چندین DSP متصل شود؟ بله.

    از آنجایی که دو خواسته مهم رسانه آن است که درآمد بالا به همراه نمایش بالای تبلیغ داشته باشد، SSPها باید بتوانند تنوع و تعدد تبلیغاتی بسیار بالایی داشته باشند. این کار با اتصال به چندین DSP امکان‌پذیر است.

    آیا یک DSP می‌تواند به چندین SSP متصل شود؟ بله.

    تبلیغ‌دهنده دوست دارد رسانه‌های متنوع و ژانرهای متنوعی داشته باشد. بدیهتا علاقه‌مند است که در فضاهای مختلف تبلیغاتی حضور داشته باشد چراکه ممکن است قیمت بهینه‌تری را تجربه کند! علاوه بر این، یک DSP برای آنکه سبد خدمت خود به تبلیغ‌دهنده را تکمیل کند، به SSPهای مختلفی که ممکن است هر کدام ظرفیت‌ها و کیفیت‌های مختلفی داشته باشند، متصل می‌شود. به عنوان مثال یک SSP تمرکز بر روی سایت‌ها دارد، یک SSP فقط بازی‌های متنوع دارد و یک SSP دیگر فقط اپلیکیشن‌های کاربردی را پشتیبانی می‌کند.

    برای آنکه در تکنولوژی تبلیغات ساختار منطقی و منظمی شکل بگیرد، Ad Exchange ها واسط میان SSPها و DSPها می‌شوند؛ به این معنی که DSP ها به Exchangeها متصل می‌شوند و Exchange هاب میان آنها شده و درخواست SSP را به یک DSP وصل می‌کند.

    چه تبلیغی در کجا نمایش داده می‌شود؟

    برای اینکه تبلیغات به شکل منصفانه‌ای انجام شود که هر دو طرف از آن راضی باشند، به ازای نمایش هر تبلیغ یک مزایده‌ صورت می‌گیرد. در این مزایده، رسانه بالاترین قیمتی که می‌خواهد از تبلیغات کسب کند را دریافت خواهد کرد و تبلیغ دهنده نیز بهترین رسانه‌ مورد نظرش را انتخاب می‌کند.

    اندازه بازار تبلیغات موبایلی ایران

    در ایران تحلیلی در این حوزه انجام دادیم که نشان داد روزانه بیش از ۲۰ میلیارد مزایده تبلیغاتی انجام می‌شود و در طول روز بیشتر از ۴ میلیارد تبلیغ در فضای آنلاین نمایش داده می‌شود که این عدد برای صنعت تبلیغات ایران بسیار قابل توجه است؛ چراکه می‌تواند موجب اشتغالزایی گسترده و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شود.

    در این مزایده‌ها اگر bid یا همان ارزش‌گذاری روی تبلیغ که از سوی تبلیغ‌دهندگان تعیین شده در مزایده مورد قبول باشد، موجب نمایش تبلیغ (impression) می‌شود. برای اینکه هر دو طرف بتوانند به نتیجه مطلوب برسند، DSPها به SSPهای مختلف متصل می‌شوند و همچنین SSPها با چندین DSP ارتباط برقرار می‌کنند و تعداد مزایده‌ها افزایش پیدا می‌کند. در اینجا برای رعایت تعادل میان مزایده‌ها، DSPها و SSPها، سیستم Exchange شکل می‌گیرد تا مزایده‌ها را برگزار کند و impression ایجاد شود.

    بخش های تکنولوژی تبلیغات

    در تکنولوژی تبلیغات، مزایده‌های تبلیغاتی رویه‌ای است که از سوی رسانه‌ها آغاز و از طریق SSPها به Exchange اعلام می‌شود تا مزایده‌ انجام شود و بهترین DSP و تبلیغ دهنده انتخاب شود. در این میان SSP ها باید اطلاعات مختلف کاربران و DSP ها اطلاعات دقیقی از نمایش تبلیغ را داشته باشند تا در Data Management Platform ثبت و مدیریت شود و به بهترین شکل تصمیم‌گیری شود کدام تبلیغ در چه زمانی و برای چه کسانی نمایش داده شود.

    تکنولوژی تبلیغات(ادتک)

    تفاوت شبکه تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی(آژانس دیجیتال مارکتینگ)

    یک شبکه تبلیغاتی متشکل از SSP ها، DSP ها، Exchange و DMP است ولی آژانس‌های تبلیغاتی مشتریان شبکه تبلیغاتی هستند و از شبکه تبلیغاتی برای رساندن مشتریان خود به هدف استفاده می‌کنند. زیرساخت فنی بسیار پیچیده‌‌ی شبکه‌های تبلیغاتی باعث می‌شود که اکثر آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی به‌جای توسعه‌ی زیرساخت‌های فنی مستقل، از خدمات شبکه‌های تبلیغاتی استفاده کنند. در حقیقت آژانس میان تبلیغ دهنده و شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال قرار می‌گیرد و تنها یکی از خدمات آنها استفاده از یک شبکه تبلیغاتی است. البته لازم به ذکر است که آژانس تبلیغاتی گستره‌ی وسیعی از خدمات تبلیغاتی و بازاریابی از جمله برندسازی در فضای آنلاین و آفلاین، تولید محتوا، وایرال کردن یک پیام در سوشیال مدیاها، SEO برای سایت‌ها و همچنین تدوین استراتژی تبلیغاتی برای اینکه یک برند چگونه بتواند به بازار وارد شود و در برهه‌های زمانی مختلف پیام خود را به مخاطب برساند، خدمات اصلی یک آژانس‌های تبلیغاتی یا آژانس دیجیتال مارکتینگ است.

    برای نمایش یک تبلیغ روی موبایل شما بخش‌های زیادی درگیر هستند و در این پروسه بزرگ فرصت‌های زیادی برای تمامی بازیگران صنعت از جمله تبلیغ‌دهنده، رسانه، آژانس‌های تبلیغاتی و سرمایه‌گذاران وجود دارد.

    تست A/B و راهکارهای بهینه‌سازی درآن
    بازدید : 1365
    دوشنبه 12 اسفند 1398 زمان : 16:49

    وقتی به سینما می‌روید تا یک فیلم جذاب و هیجان‌انگیز ببینید، چه چیزی به شما کمک می‌کند تا از میان ده‌ها حق انتخاب، جذاب‌ترین فیلم را شناسایی کنید؟

    طبیعتا یکی از مواردی که بررسی می‌کنید و در تصمیم‌تان نقش دارد، پوستر فیلم است. اسکرین شات‌های اپ استور هم دقیقا چنین کارکردی دارند.

    بهینه‌سازی اپلیکیشن برای اپ استورها (ASO) ، یکی از دغدغه‌های صاحبان اپلیکیشن است. این پروسه یک روند پیش‌رونده است، و دقیقا مشابه با سئو کار می‌کند. تنها تفاوت بنیادین ASO یا App Store Optimization با سئو این است که در ASO شما اپلیکیشن‌تان را برای موتورهای جست‌وجوی اپ‌ استورهای مختلف بهینه می‌کنید. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید مقاله‌ی کالج تپسل درباره‌ی ASO را بخوانید.

    نرخ تبدیل در اپ استور
    این پارامتر به قولی عصای دست شماست! برای اینکه بتوانید کاربران را جذب کنید باید دائما آن را اندازه بگیرید و بهبود ببخشید. افزایش نرخ تبدیل باعث می‌شود موتورهای جست‌وجو اپلیکیشن شما را یک اپ کاربرپسند شناسایی کنند و بیشتر به کاربران نشان دهند.

    برای بهبود نرخ تبدیل در اپ استور، باید فاکتورهای مهمی مثل آیکون، توضیحات، اسم و .. را دائما در A/B تست‌هایی که می‌گیرید آزمایش و بهینه کنید. اما در این مقاله می‌خواهیم مشخصا درباره‌ی بهینه‌سازی یکی از این فاکتورها صحبت کنیم: اسکرین شات‌هایی که از اپلیکیشن‌تان قرار می‌دهید.

    اپ‌های مشهور چطور از اسکرین شات‌ها برای بهبود نرخ تبدیل استفاده می‌کنند؟
    بر اساس این مقاله از Splitmetrics بهینه‌سازی اسکرین‌شات‌ها نرخ تبدیل اپ‌ها را به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. بهترین راه برای اینکه اپلیکیشن‌تان را ملکه‌ی ذهن کاربر کنید، این است که «آن ویژگی اپلیکیشن را نشان بدهید که کاربران عمیقا آن را دوست دارند»


    پس همه‌ی باید و نبایدهای ذهنی‌تان درباره اسکرین شات‌ها را کنار بگذارید تا چند نمونه از این اسکرین شات‌ها را با هم ببینیم و بررسی کنیم که آیا آن‌ها نرخ تبدیل را بالا می‌برند؟

    iHydrate: «دیگه وقتشه کمی آب بنوشی! »
    اپلیکیشن iHydrate

    این اپلیکیشن کاربردی میزان آب مصرفی شما در طول روز را زیر نظر می‌گیرد و کمک می‌کند که به اندازه کافی آب بنوشید. اما نکته‌ی جالب در اسکرین شات‌ها آن این است که نشان می‌دهند اپلیکیشن چطور برای شما نوتیفیکشین می‌فرستد.

    فرض کنید که شما کاربری هستید که همیشه فراموش می‌کنید آب بنوشید و دنبال اپلیکیشنی هستید که به سلامتی شما کمک کند. وقتی این اسکرین شات‌ها را ببیند متوجه خواهید شد که در صورت نصب، در طول روز نوتیفیکیشن‌هایی دریافت می‌کنید که به شما یادآوری می‌کند آب بنوشید. این دقیقا همان ویژگی است که کاربر می‌خواهد.

    Dungeon Boss: شما یک مرحله پیش رفتید!


    Dungeon Boss یک بازی اکشن است. اگر به اسکرین شات دقت کنید متوجه می‌شوید که این تصویر دقیقا دست روی جذاب‌ترین بخش بازی گذاشته: Level-Up! این اسکرین شات بخش کوچکی از طعم خوش پیروزی را به کاربر نشان می‌دهد. همچنین در کنارش به کاربر می‌گوید که این بازی ممکن است جایزه‌های مناسبتی داشته باشد تا کاربر را نسبت به این جایزه‌ها کنجکاو کند.

    Wrestle Jump: یک ویژگی خاص


    این اسکرین شات ویژگی برجسته‌ی این اپلیکیشن را خیلی ساده و سرراست توضیح می‌دهد. اینکه دو نفر می‌توانند در یک دستگاه بازی کنند. همچنین افقی بودن عکس به کاربر این حس را می‌دهد که در همین لحظه در حال بازی کردن است.

    Daily Yoga: شما هم به کاربران آرام ما بپیوندید!


    ویژگی جذاب این اسکرین شات این است که یکی از کاربران واقعی این اپلیکیشن در دنیای واقعی را نشان می‌دهد و در عین حال نشان می‌دهد که در اپلیکیشن چه می‌‌بیند. در واقع این اسکرین شات غیرمستقیم این پیام را به کاربر می‌رساند: «کسانی که از اپلیکیشن Daily Yoga استفاده می‌کنند راضی و خوشحال هستند! »


    PicLab: این داستان ادامه دارد!


    PicLab یک اپلیکیشن برای ادیت عکس است. یک ویژگی بسیار ساده این اسکرین شات‌ها را برجسته می‌کند: «این داستان ادامه دارد! » ویژگی ‌آن‌ها این است که بک‌گراند تصاویر در ادامه‌ی یکدیگرند. به نظر می‌رسد که هر کدام از این عکس‌ها جزئی از یک داستان بزرگ‌تر و مهم‌تر هستند. در نتیجه‌ی این ماهیت پازلی، کاربر نسبت به آن کنجکاو می‌شود.

    Head Basketball: یک چهره‌ی خاص به شما اختصاص می‌دهیم!


    این اپلیکیشن به جای اینکه اسکرین شات‌هایی از شکل و شمایل کلی بازی بگذارد، سراغ داخل بازی رفته و این ویژگی را پروموت می‌کند: چهره‌هایی شخصی‌سازی‌شده برای کاربران مختلف. این اسکرین شات به کاربر می‌فهماند که داخل بازی منتظر المان‌هایی شخصی‌سازی شده باشد.

    نتیجه‌گیری
    آیا لزوما این کارها برای شما هم بهتر جواب می‌دهد؟ شاید بله شاید خیر. هزاران ایده‌ی مختلف و خلاقانه برای اسکرین شات‌ها وجود دارد. فراموش نکنید که هدف این مقاله این نیست که به شما بکوید این کارها را عینا تکرار کنید تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید. مسئله‌ی مهم این است که دائما در حال آزمون و خطا باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این فاکتور بکنید. پس A/B تست در این پارامتر را پشت گوش نیندازید!




    مفهوم UTM و پارامترهای مهم آن
    بازدید : 474
    چهارشنبه 7 اسفند 1398 زمان : 12:23

    در این نوشتار ۲۷ راهکار موثر برای افزایش ترافیک وب سایت را بیان می کنیم.با افزایش ترافیک وبسایت برند شما شناخته می شود و در نتیجه تاثیر آن بر تعداد مشتریان و ROI مشخص می شود.

    روی کیفیت محتوای وبسایت تان تمرکز کنید نه کمیت آن!!

    گوگل اصلا برایش مهم نیست که شما چه تعداد پست و مطلب در سایت‌تان دارید مهم این است که این مطالب، چقدر برای کاربر ارزشمند و مفید میباشد و در یک مطلب به چه سوالاتی از کاربر پاسخ داده شده است.پس لازم نیست برای پاسخ به هرسوال یک مطلب بخصوص داشته باشیم.

    پست مهمان تاثیرگذارتری در وبسایت های مطرح بنویسیم.

    نوشتن و ارسال پست مهمان از جمله استراتژی هایی است که با آن می توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. ولی مشکل اینجاست که کسانی که مطلب را می خوانند اکثرا قسمت نویسنده و بیوگرافی را مطالعه نمی کنند. یکی از مهم ترین دلایلش این است که قسمت بیوگرافی نویسنده و آدرس وبلاگ او در پایین پست قرار می گیرد و کمتر بازدیدکننده ای آن را می بیند.

    اگر خواننده قسمت بیوگرافی نویسنده را در پست مهمان نبینند،از سایت شما بازدید نمی کنند و پست مهمان شما عملا هیچ تاثیری در ترافیک سایت شما نداشته است.

    راه بهتر برای تاثیرگذاری بیشتر پست مهمان این است که مابین مطالب پست ، مطالب و محتواهای مرتبط با موضوع پست را معرفی کنید و لینک آنها را قرار دهید. بنا بر بررسی بلاگ backlinko وقتی لینک مطالب مرتبط وبلاگ خود را مابین مطالب پست مهمان قرار می دهیم، ۷۸ درصد ترافیک بیشتری نسبت به حالت نرمال پست مهمان وارد سایت شما می شود.

    افزایش ترافیک وبسایت

    پست های قدیمی وبسایت تان را به روز رسانی کنید.

    یک استراتژی خوب برای حفظ کیفیت سایت و افزایش ترافیک ورودی به آن به روز رسانی پست های قدیمی است. مثلا اگر پستی در مورد ترفندهای خاص در هر حوزه ای منتشر کرده اید که با گذشت زمان این نکات قدیمی و یا بلااستفاده شده اند. می توانید این پست ها را به قرار دادن نکات جدید و یا حذف نکات بلااستفاده با توجه به تغییر شرایط به روزرسانی کنید. فراموش نکنید که در عنوان آن پست ها زمان آخرین به روز رسانی خود را ذکر کنید. مثلا اگر عنوان” نکات موثر در افزایش ترافیک وب سایت ” است، آن را به “نکات موثر سال ۲۰۱۸ در افزایش ترافیک وب سایت ” تغییر دهید.می توانید با ایمیل به اعضای وبسایتتان آنها را از این به روزرسانی مطلع کنید.

    این استراتژی نیز ضمن اینکه زمان کمتری نسبت به تهیه کامل یک مطلب از شما میگیرد، می تواند ترافیک سایت شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.همچنین با به روزرسانی این صفحات نتایج سرچ گوگل نیز برای شما بیشتر خواهد شد.

    در سرچ کنسول گوگل وبسایت تان درخواست ایندکس دهید!

    در بخش URL Inspection سرچ کنسول لینک مطلب جدید را وارد کنید و بر روی دکمه Request Indexing کلیک کنید تا مطلب جدید زودتر ایندکس شود.

    از اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی بهره ببرید!

    هر چقدر مطلب تهیه شده شما غنی باشد باز هم برای بیشتر دیده شدن باید آن را خود به اشتراک بگذارید یا تلاش کنید در سایت های پربازدید لینک آن قرار بگیرد.بعد از انتشار هر پست آن را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید.

    در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

    این که صرفا اکانتی داشته باشید و با حضور در شبکه های اجتماعی مطالبتان را منتشر کنید کافی نیست. اگر میخواهید افراد به پست های شما توجه کنند باید با آنها وارد تعامل شوید. پست هایشان را مطالعه کنید و نظر خود را بگویید و گاهی در مناسبت هایی پست های غیر از لینک مطالب وبلاگتان هم منتشر کنید.

    از لینک های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

    بر اساس تحقیقاتی که در زمینه رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، افراد محتوایی را منتشر می کنند که آنها را در اجتماع و در بین دوستانشان خوب و خاص جلوه دهد. چند نکته در این زمینه وجود دارد:

    خود را جای خواننده بگذارید.. محتوای شما باید شامل چه ویژگی هایی باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟

    محتوایی بین مخاطبین بیشتر به اشتراک گذاشته می شود که کاربردی تر باشد. مثلا به مخاطب چیزی بیاموزد که بتواند آن را به کار ببرد.

    سعی کنید موضوعاتی که بیشتر بین مخاطبین مطرح است و مردم دوست دارند در مورد آنها بدانند را در لیست خود برای تهیه محتوا قرار دهید.استفاده از googletrend و ترندهای توییتر را در این زمینه پیشنهاد می کنیم.

    قرار دادن گزینه ها و لینک برای به اشتراک گذاری نیز که جزو موارد ضروری در هر وبسایت است که باید به آن توجه کنید.

    اشتراک گذاری پست

    برای به اشتراک گذاری در توییتر می توانید از سایت ClickToTweet.Com استفاده کنید. با استفاده از این سایت می توانید خودتان متنی را برای توییت کردن کاربر بنویسید و لینکی برای آن ایجاد کنید. بعد این لینک را در صفحه پست خود قرار دهید. کاربر با کلیک بر روی لینک، متن پیشنهادی شما را برای توییت می بیند و میتواند با زدن Tweet همان را به اشتراک بگذارد. استفاده از این ابزار ، به شما امکان تحلیل آمار و بازخورد هر توییت توسط مخاطبین را نیز می دهد.

    ابزار لینک توییتر

    محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده(LSI keywords) بهینه کنید.

    همه می دانیم که راهکارهای سئو یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک یک سایت است.بعد از ارائه الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل (Google Hummingbird) گوگل تنها به کلمات کلیدی توجه نمی کند.بلکه به هم خانواده ها و کلمات مرتبط با آن هم توجه می کند و در واقع به جای ذخیره کلمه کلیدی، موضوع محتوا را می فهمد. LSI همان کلمات و عباراتی اند که در ارتباط با کلمات کلیدی شما هستند. مثلا اگر در مورد شبکه های اجتماعی محتوایی نوشته باشید، کلماتی مانند صفحه فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، فالوور و ... کلمات مرتبط محسوب می شوند.

    تاثیر سئو در ترافیک سایت

    حالا چطور این مجموعه ای از کلمات را برای هر موضوعی پیدا کنیم و از آنها در متن خود استفاده کنیم؟ تعداد خوبی از این کلمات با توجه به محتوا قابل پیش بینی هستند. اما ابزار دقیقتری هم برای پیدا کردن کلمات مرتبط وجود دارد. با مراجعه به سایت LSIgraph می توانید برای هر موضوع لیست کامل از کلمات مرتبط را بدست آورید.

    این ابزار جستجوی موضوعات به زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند.

    ابزار LSIGraph

    با ” تبدیل محتوا ” ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.

    می توانید یک محتوا یا ترکیبی از چند محتوای از قبل تهیه شده و منتشر شده را در فرمت دیگری (مانند ای بوک ، ویدئو، اسلاید و …) مجددا منتشر کنید. با تهیه و انتشار ویدئوهایی از محتوای وبسایت خود در یوتیوب و یا سایت های مشابه ایرانی ضمن اینکه بیشتر شناخته می شوید، ترافیک بیشتری را هم وارد سایتتان می کنید.

    این بلوک یادگیری را هم مطالعه کنید : بازاریابی محتوا

    افزایش ترافیک سایت

    تهیه پادکست

    گوش دادن به پادکست ها هم جزو مواردی است که مخاطبین خاص خود را دارد. به همین خاطر تهیه پادکست از محتوای منتشر شده و یا محتوای جدید راهکار مناسبی برای شناخته شدن بین مخاطبین است. راهکار دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که با گروه های دیگر پادکست اشتراکی تولید کنید. مخصوصا با گروههایی که به طور منظم پادکست منتشر می کنند همکاری کنید و به صورت مهمان وارد پادکست های آنها شوید.معمولا زیر پادکست ها و یا در عنوان آنها لینک وبسایت ها قرار داده می شود و این کمک می کند که در صورت جذاب بودن محتوای پادکست مخاطبین به وبسایت شما هم سر بزنند.

    با انتشار پست هایتان در وبلاگ های مختلف وبسایت خود را معرفی کنید.

    با وبلاگ نویس هایی که به موضوعات شما علاقمند هستند و یا در روز های قبل مطلبی در مورد همان موضوعات منتشر کرده اند، ارتباط برقرار کنید. به آنها ایمیل بزنید. لازم نیست که در متن ایمیل مستقیما از آنها بخواهید که مطلب شما را منتشر کنند. صرفا بگویید مطلبی راجع به آنچه تا به حال در وبلاگش قرار داده ، منتشر کرده اید و لینک مطلب را در اختیارش بگذارید. اگر مطلب شما را بپسندند قطعا منتشر می کنند.

    با انتشار مطالبی که ترند هستند و یا به هر دلیلی در مرکز توجه کاربران قرار دارند، برای وبسایت ها و وبلاگها انگیزه ایجاد کنید که مطلب شما را منتشر کنند. می توانید محتوا را در قالب اینفوگرافیک و یا ویدئو طراحی کرده باشید و در آن آدرس وبسایت خود را قرار دهید.

    ویدئوهای خود را در لینکدین منتشر کنید.

    طبق تحقیقات تیم BuzzSumo لینکدین از جمله شبکه های اجتماعیست که به سرعت در حال رشد است. انتشار محتوا به خصوص ویدئو در لینکدین تاثیر خود را در ترافیک وبسایت شما خواهد گذاشت. همچنین در فیسبوک هم می توانید ویدئو های خود را منتشر کنید.

    محتوای طولانی منتشر کنید!

    تیم BuzzSumo اخیرا با بررسی میلیون ها پست به این نتیجه رسیده اند که مطالب طولانی تر (بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه) تعداد بازدیدکننده و به اشتراک گذاری بیشتری دارند.مطالب طولانی تر (بیشتر از ۳۰۰۰ کلمه) ۲۸% اشتراک گذاری بیشتری نسبت به مطالب کوتاه داشته اند.بنابراین با انتشار مطالب کاملتر ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

    وبسایت خود را برای استفاده با موبایل بهینه کنید.

    این آپدیت به این مفهوم است که گوگل اول ورژن موبایل وبسایت شما را می شمارد و حتی گاهی نسخه دسکتاپ وبسایت را در نظر نمی گیرد.بنابراین برای افزایش ترافیک وبسایت از طریق سرچ ارگانیک باید وبسایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.

    گوگل ابزار رایگان The Mobile-Friendly Test را در این زمینه ارائه کرده است.

    یوزرفرندلی برای موبایل

    این ابزار با دریافت آدرس وبسایت میزان بهینه بودن سایت برای موبایل را به شما اطلاع می دهد و همچنین پیشنهادهایی برای بهتر کردن سایت به شما می دهد.

    ابزار تست یوزرفرندلی بودن سایت

    مابین مطالب خود تصویر و ویدئو اضافه کنید.

    سعی کنید مابین مطالب خود ویدئو، اینفوگرافیک و یا تصویر مرتبط با متن بگنجانید.در بررسی توسط تیم industry studies مطالبی که تصاویر بیشتری دارند ۹۰% بیشتر از محتوای بدون تصویر در فضاهای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

    افزایش ترافیک سایت

    از ابزار Question analyzer برای تعیین موضوع مطالب استفاده کنید.

    یکی دیگر از راههای افزایش بازدیدکنندگان سایت، پاسخ به سوالاتی است که برای کاربران مطرح است و آنها را سرچ می کنند. درباره ابزار رایگان answerpublick برای پیدا کردن این سوال ها وجود دارد که در گام دوم مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب با جزئیات در مورد آنها صحبت کرده ایم.ابزار دیگر در این زمینه app.buzzsumo.com

    است که البته رایگان نیست.

    با راهکارهایی CTR سرچ ارگانیک را افزایش دهید.

    برای جذب ترافیک بیشتر نیازی نیست که حتما لینک اول در سرچ گوگل باشید. می توانید در رتبه دوم یا سوم با تکنیک هایی CTR بالاتری داشته باشید.همچنین افزایش CTR خود باعث می شود که در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

    افزایش رتبه گوگل

    چگونه CTR لینک خود را افزایش دهیم؟

    متای مطالب سایتم یک نکته بسیار مهم است که خیلی مواقع از آن غافل میشویم.برای همین نکات زیر را دقت کنید:

    – به عناوین خود اعداد اضافه کنید.

    -توضیحات متا (توضیحاتی که در زیر عنوان نشان داده می شود) را جذاب بنویسید.

    -از عنوان های مختلف استفاده کنید و تفاوت آنها را در CTR بررسی کنید.

    -کلمه کلیدی محتوایتان در آدرس URL بیاورید.

    – از متای عنوان دروعین استفاده نکنیم!

    وبینار برگزار کنید.

    افراد علاقمند بسیاری در هستند که دوست دارند در حوزه های مختلف مطالب جدید یاد بگیرند.برگزاری وبینار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.همچنین ضمن برگزاری وبینار می توانید اطلاعات این افراد علاقمند را بگیرید و برای وبینارها یا محصولات بعدی باارسال ایمیل آنها را مطلع کنید.ایمیل هایی با عنوان “آخرین فرصت برای ثبت نام” نیز برای یادآوری ددلاین های ثبت نام و خرید میتواند تاثیرگذار باشد.

    به سئو on-page توجه کنید.

    مطالب خود را با توجه به ویژگی های مطرح در سئو بهینه کنید.هنوز تکنیک های سئو تاثیر خوبی در دیده شدن توسط موتورهای جست و جو دارند. بنابراین روش های سئو را در تهیه محتوا مدنظر داشته باشید.

    کلمات کلیدی طولانی انتخاب کنید.

    ترند انتخاب کلمات کلیدی در حال حاضر به سمتی می رود که برای موفقیت بیشتر باید کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید. کلمات کلیدی یک یا دئو کلمه ای دیگر کارساز نخواهند بود. برای هدف قرار دادن کاربران بیشتر کلمات کلیدی را طولانی انتخاب کنید تا با سرچ های بیشتری دیده شوید.

    با رهبران و افراد تاثیرگذار در حوزه خود مصاحبه کنید و در سایت خود منتشر کنید.

    با ارتباط ایمیلی با افرادی که در صنعت شما صاحب نام هستند، از آنها بخواهید تا با شما هم کلام شوند. هیچ کس از مطرح شدن نام خود در رسانه ها بدش نمی آید. اگر زمان کافی داشته باشند قطعا به ایمیل شما پاسخ می دهند.بنابراینت از ارسال ایمیل منصرف نشوید.مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار برند شما را معتبرتر جلوه می دهد. اعتبار سایت شما را بالا می برد و ترافیک خوبی وارد سایت شما می کند.

    افزایش ترافیک سایت

    حتما ایمیل مارکتینگ را در استراتژی های خود بگنجانید.

    در حال حاضر استارتاپ های زیادی هستند که با تولید محتوا به دنبال معرفی خود و جذب مشتریان بیشتر هستند که احتمالا تعدادی از آنها در صنعت شما فعالیت می کنند و رقیب شما هستند. اکثر این کسب و کارها سعی می کنند از جدیدترین متودها استفاده کنند و روش های قبلی را فراموش می کنند.ایمیل مارکتینگ ابزار بسیار قوی ای است که می تواند تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت داشته باشد.

    توصیه می کنیم برای آشنایی کامل با آن، بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

    البته به این نکته توجه کنید که با ارسال ایمیل های بی وقفه مخاطب را خسته نکنید.ولی ارسال ایمیل های دوستانه به مشتریان خاص و همیشگی برای یادآوری از محصولات جدید می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

    سرعت سایت خود را بالا ببرید.

    همه هیچ وقت حتی برای سی ثانیه هم حاضی نیستیم برای لود شدن یک سایت صبر کنیم. سعی کنید از نظر فنی سایت خود را به نحوی بهینه کنید که سرعت لود سایت بالا باشد. در این زمینه سایز عکس های قرار داده شده ، ساختار صفحه و عملکرد third party plugin از ویژگی های مهم در سرعت سایت است.

    افزایش سرعت سایت

    با ایجاد تالار گفتمان در وبسایت خود تعداد کاربر بیشتری به سایت خود دعوت کنید.

    کاربران معمولا دوست دارند در مورد موضوعات مختلف تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .ایجاد فضایی برای گفتگو مثل تالار گفتمان می تواند مخاطبین زیادی که علاقمند به صنعت شما هستند را جذب وبسایتتان کند. برای مثال قابلیت اینکه کاربران بتوانند صفحه ای ایجاد کنند و سوال خود بپرسند. البته با ایجاد این قابلیت در وبسایت باید به مدیریت آن نیز توجه کنید. قوانینی برای آن تعیین کنید و دائما فعالیت کاربران را بررسی کنید.

    از گوگل آنالیتیکس غافل نشوید.

    گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار خوبی برای بررسی جنبه های مختلف سایت شماست. اطلاعاتی از قبیل اینکه کدام صفحه سایت شما بازدیدکننده بیشتری دارد و یا اینکه بازدیدکنندگان شما دارای چه مشخصات دموگرافیکی هستند.داده های گوگل آنالیتیکس را به دقت بررسی کنید.ازین اطلاعات در برنامه های پروموشن و استراتژی محتوا می توانید استفاده کنید.

    بررسی گوگل آنالیتیکس

    سایت های رقیب در صنعت خود را بررسی کنید.

    بررسی سایت رقیب جزو ضروری ترین استراتژی ها برای وبسایت است. با استفاده از ابزار BuzzSumo می توانید سایت های رقیب خود را بررسی کنید.این سایت عملکرد اجتماعی سایت ها را بررسی می کند و به شما می گوید که این سایت ها در چه موضوعاتی بیشتر بازدید داشته اند و مهم تر از آن بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.ازین طریق می توانید بفهمید که کاربران چه چیزهایی را بیشتر میخوانند و در مورد آن بیشتر صحبت می کنند . سپس با این موضوعات مطالبی در وبسایت خود منتشر کنید.

    ابزار buzzsumoo

    مطالب لیست دار منتشر کنید.

    نکته نهایی این که طبق تحقیقات buzzsumo مطالبی که دارای لیستی از عناوین هستند ۶ برابر بیشتر از پست های دیگر به اشتراک گذاشته می شوند. این نوع مطلب جزو محبوب ترین سبک محتوا است.

    اگر شما هم نکاتی در زمینه افزایش ترافیک سایت به نظرتان رسید و یا از آن استفاده می کنید خوشحال میشیم اگر در نظرات با ما به اشتراک بذارید

    با outbound marketing ترافیک و رتبه الکسای خود را افزایش دهید.

    یکی از تکنیک های افزایش بازدید و ایجاد آگاهی از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است.با این روش میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خود را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.در تصویر زیر به یکی از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.

    کامل ترین لیست مهد کودک های محله تهرانپارس تهران + آدرس و شماره تلفن
    بازدید : 745
    چهارشنبه 7 اسفند 1398 زمان : 12:18

    وقتی یک کمپین تبلیغات آنلاین را آغاز (Run) می‌کنید، کار شما تمام نشده است. در واقع می‌توانیم بگوییم بخش جذاب کار تازه شروع شده است! این بخش جذاب بهینه‌سازی کمپین با استفاده از پارامترها است. اگر زیر نظر داشتن پارامترها و بهینه‌سازی آن‌ها را جدی بگیرید، کمپین موفق‌تری خواهید داشت. سوالی که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم این است: کدام پارامترها را بهینه کنیم؟

    گوگل آنالیتیکس: یار همیشگی

    اطلاعاتی که دارید را می‌توانید از گوگل آنالیتیکس خروجی بگیرید و بررسی کنید. در کل پارامترهایی که باید زیر نظر بگیرید در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

    پارامترهای جذب کاربر (Acquisition)

    این پارامترها مشخص می‌کنند که چند نفر با کمپین شما به نوعی ارتباط برقرار کرده‌اند. پارامترهایی که در این دسته اهمیت دارند شامل موارد زیر هستند:

    تعداد کاربرها: تعداد کاربرهایی که از صفحه‌‌ی فرود مورد نظر بازدید کرده‌اند.

    کاربران جدید: تعداد کاربرانی که برای اولین بار بازدید کرده‌اند.

    سشن (Session): این پارامتر توسط گوگل آنالیتیکس اندازه‌گیری می‌شود. هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود، یک سشن حساب می‌شود. این سشن زمانی که ۳۰ دقیقه بگذرد و کاربر با وب‌سایت تعاملی نکند، یا از لینکی دیگری وارد وب‌سایت ‌شود، تمام می‌شود و در دفعه‌ی بعد ورود (یا ورود از طریق لینک دوم) سشن جدیدی شروع می‌شود. به طور خلاصه و ساده، می‌توان گفت که هر بازدید از وب‌سایت شما یک سشن محسوب می‌شود.

    در یک کمپین تبلیغات همسان، این پارامترهای جذب کاربر هم می‌تواند به شما کمک کند:

    ایمپرشن (Impression): تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده‌اند.

    نرخ کلیک (CTR): تعداد کسانی که روی تبلیغ کلیک کرده‌اند تقسیم بر تعداد ایمپرشن. بهینه‌سازی نرخ کلیک باعث می‌شود CPC یا هزینه به ازای هر کلیک برای شما کاهش پیدا کند و کمپین‌تان بهینه شود.

    منبع ترافیک وب‌سایت: کاربران وب‌سایت شما از کجا به وب‌سایت‌تان آمده‌اند؟ شبکه‌های اجتماعی، گوگل یا سایت‌های ناشر تبلیغات؟

    این پارامترها نشان‌دهنده‌ی این هستند که کمپین شما چقدر توانسته آگاهی برند (Brand Awareness) برایتان به ارمغان بیاورد؟ اگر می‌بینید این پارامترها چنگی به دل نمی‌زنند و پایین‌ هستند، باید بفهمید که کمپین شما در رساندن صدای خودش به کاربران و درگیر کردن آن‌ها ضعیف عمل کرده است.

    وقتی این اعداد پایین است، چاره چیست؟

    کلمات کلیدی‌تان را تغییر بدهید

    اگر کمپین گوگل ادوردز دارید، کلمات کلیدی که هدف گرفته‌اید را تغییر بدهید. برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار Keyword Planner استفاده کنید.

    CTA یا کال تو اکشن‌های‌تان را بهینه کنید

    کال تو اکشن‌های‌تان را واضح کنید: شاید کاربران دلیل محکمی برای کلیک روی تبلیغ شما پیدا نکرده‌اند. باید این دلیل را ایجاد کنید. (در مورد کال تو اکشن بیشتر بخوانید)

    محتوای کمپین را بهینه کنید

    یکی از کارهایی که در این شرایط به شما کمک خواهد کرد، بهینه‌سازی محتوای کمپین‌تان است. اگر می‌خواهید بدانید عکس‌ها‌یتان را چطور انتخاب کنید مطلب تصویر در تبلیغات همسان را بخوانید.

    پارامترهای مربوط به رفتار کاربر

    این پارامترها به شما می‌گویند که کاربر چگونه با سایت شما تعامل می‌کند. این پارامترها شامل موارد زیر هستند:

    نرخ پرش (Bounce Rate): درصد کسانی که وارد سایت شده‌اند اما بدون هیچ اکشنی (مثلا بازدید از صفحات دیگر) از آن خارج شده‌اند.

    Pageviews Per Session: تعداد متوسط صفحه‌هایی که توسط هر سشن‌ بازدید شده‌اند.

    مدت زمان هر سشن: مدت زمان متوسطی که بازدیدکننده‌ها در وب‌سایت گذرانده‌اند.

    ممکن است که پارامترهای جذب کاربرتان بالا باشد، اما اگر این پارامترها چنگی به دل نزنند، به این معناست که ترافیک ورودی شما چندان باکیفیت نبوده و وب‌سایت برای کاربران جذاب نبوده.

    اگر این پارامترها پایین بود چاره چیست؟

    بهینه‌سازی صفحه فرود (Landing Page)

    صفحه فرود تبلیغ‌تان را بهینه کنید. آن را ساده طراحی کنید و کاری کنید که ناوبری برای کاربر ساده باشد. (در مورد بهینه‌سازی صفحه فرود بیشتر بخوانید.)

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    همان طور که جذب و درگیر کردن کاربران در مرحله‌ای که تبلیغ را می‌بینند نسبتا راحت است، تبدیل کردن آن‌ها به لید به مراتب سخت‌تر است. پس توجه داشته باشید که کار شما در این مرحله چندان راحت نیست.

    پارامترهای مربوط به نرخ تبدیل

    این پارامترها آن‌هایی هستند که معمولا برای ما بیشتر از همه مهم هستند. مرحله‌ی تبدیل در واقع آخرین مرحله از قیف فروش است. (درباره قیف فروش بیشتر بخوانید) پارامترهای این دسته عبارتند از:

    تعداد تبدیل: تعداد کسانی که وارد سایت شده‌اند و اکشن مورد نظر شما مثل خرید یا ثبت نام در خبرنامه را انجام داده‌اند.

    نرخ تبدیل: تعداد کسانی که اکشن را انجام داده‌اند تقسیم بر کسانی که از سایت بازدید کرده‌اند.

    اگر این پارامترها پایین باشد باید چکار کنید؟

    تحقیقات بازار را دست‌کم نگیرید!

    باید مشتری بالقوه‌تان را بهتر بشناسید تا بتوانید کیفیت کمپین‌تان را بالا ببرید و کاربران باکیفیت دریافت کنید. باید بفهمید چالش‌های آن‌ها چیست و چه نیازهایی دارند؟ اگر بتوانید در این موارد به هدف بزنید، قطعا مشتریان بالقوه زیادی جذب خواهید کرد.

    صفحه فرودتان را تغییر بدهید

    شاید کمی تغییرات خلاقانه در صفحه فرود بتواند به شما کمک کند. مثلا تجربه‌ی مشتریان پیشین‌تان را بکذارید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان را کامل کنید.

    بهینه‌سازی در جزئیات اتفاق می‌افتد!

    اگر کمپین تبلیغات آنلاین شما نتیجه‌ای که انتظارش داشتید را نداشته، باید در کلیت کارتان تجدید نظر کنید. شروع کنید و همه چیز را از کوچکترین المان‌ها بهینه کنید. حتی در حالتی که کمیپن شما خوب پیش می‌رود، باز هم ممکن است از همه‌ی فرصت‌هایتان استفاده نکرده باشید، که با بهینه‌سازی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    پس شروع به زیر نظر گرفتن این پارامترها بکنید و برای افزایش هر کدام تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایتان را بنویسید. هیچ چیز خوشحال‌کننده‌تر از یک کمپین تبلیغات‌ آنلاین موفق برای کسب‌وکارتان نیست!

    ۲۷ راهکار برای افزایش ترافیک وب سایت
    بازدید : 454
    چهارشنبه 7 اسفند 1398 زمان : 12:13

    قصد دارم در این مطلب راجع به اشتباهاتی که بیشتر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی‌شان انجام می‌دهند یا اشتباهاتی که خودم تا به الان داشته‌ام صحبت کنم و چند مثال از کسب وکارهایی را بازگو کنم که به اشتباه وقت و هزینه زیادی برای فعال بودن شبکه‌های اجتماعی‌شان گذاشته‌اند اما به نتیجه نرسیده اند.

    ۱- می‌خواهم کسب و کارم در تمامی شبکه‌های اجتماعی باشد!

    دوست دارم این موضوع را با یک خاطره شروع کنم. با کسب و کاری صحبت می‌کردم که قصد داشت در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعال باشد تا هیچ کاربر آنلاین ایرانی را از دست ندهد و بعد از چند ماه در ۱۲ شبکه اجتماعی حساب کاربری ایجاد کرده و شروع به پست گذاری کرد چون ایده مدیر کسب و کار این بود که:

    هر فضایی که تعدادی کاربر ایرانی وجود دارد ما هم باید باشیم!

    شاید اگر از یک دیجیتال مارکتر ایرانی نام ۱۲ شبکه اجتماعی را بپرسید حتی نداند که این تعداد شبکه اجتماعی وجود دارد.ب

    نظرم قرار نیست که ما در تمامی شبکه‌های اجتماعی که وجود دارند فعالیت کنیم. با یک استراتژی درست میتوان در چند شبکه اجتماعی فعالیت متمرکز بود، هزینه و زمان زیادی در تمامی شبکه های اجتماعی نکرد.

    برای مثال یک کسب و کار B2B می‌تواند در لینکدین فعالیت مستمر با بازدهی بالا داشته باشد شاید باتوجه به حوزه کاری نیازی به فعالیت در اینستاگرام نداشته باشد.

    اشتباهات شبکه های اجتماعی

    ۲-رقیب در فلان سوشال هست، پس ما هم باشیم!

    از صاحبین کسب و کارهای زیادی این جمله را نشیدم که چون رقیب بیزینس ما در اینستاگرام فعالیت میکند پس لازم است که ماهم در اینستاگرام حضور داشته باشیم.در اینگونه موارد بنظرم بهترین راه حل این است که ابتدا مخاطب‌مان را بشناسیم و از خود بپرسیم که:

    آیا مخاطب ما در اینستاگرام فعالیت دارد؟

    آیا پیج رقیب‌مان را در اینستاگرام بررسی کرده‌ایم؟

    آیا میتوانیم محتوایی متناسب با فضای اینستاگرام تولید کنیم؟

    و جاهای دیگری که رقبا به اشتباه رفتند انجا حضور داشته باشیم یا حتی یک اکانت بسازیم اگر قرار نیست که ماهی یک دانه پست هم بذاریم اصلا اکانتی هم نسازیم و بهش سر هم نزنیم

    ۳-هر محتوا جا و مکانی دارد.

    احتمالا خیلی از کسب و کارها را می‌شناسیم که در چند شبکه اجتماعی فعال هستند و فقط یک نوع محتوا را در همه جا پست میکنن!

    در کالج تپسل بخوانید! تبلیغ در تعطیلات سال نو

    همیشه باید این را در نظر بگیریم که کاربران در هر شبکه اجتماعی رفتار خاصی دارند و قرار نیست یک محتوا با یک فرم و شکل یکسان در تمامی فضاها منتشر کنیم. هر فضایی لحن محتوایی خود را دارد و نمیتوان به یک شکل عمل کرد.

    این راهم باید در نظر بگیریم که اگر فرصت تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی را نداریم خیلی بهتر هست که اصلا به آن رسانه ورود نکنیم.

    به طور خلاصه می‌توان گفت که :

    هر شبکه اجتماعی، استراتژی خاص خود را دارد.

    همیشه از خود بپرسیم اگر محتوای یکسان در تمامی فضاها تولید می‌کنیم، چه دلیلی وجود دارد که کاربران آنلاین در تمامی فضاها ما را دنبال کنند. بدنبال این باشید که انتظار کاربر از شما در آن فضا چیست و چطور می‌توانید آن را محقق کنید.

    بهترین حالت ممکن این است که برای هر شبکه اجتماعی یک برنامه محتوایی داشته باشید تا بتوانید به درستی آن را مدیریت کنید.بعد از مدتی متوجه می‌شوید که چه قدر نرخ تعامل (اینگیجمنت) محتوای‌تان افزایش داشته است.

    ۴- اول راه را با فالوئر و ممبر فیک شروع کنیم!

    فیک فالوئر

    در شروع فعالیت در هر شبکه اجتماعی چندماهی زمان می‌برد تا به ممبرها یا فالوئرهای مناسبی برسیم. متاسفانه در اینجا کسب و کارها برای اینکه سریعتر به نتیجه برسند با فالوئر و ممبر فیک شروع می‌کنند. تعدادی فالوئر فیک خریداری می‌کنند تا با ۰ فالوئر شروع نکنند که مبادا پیج‌شان ظاهر بدی داشته باشد.

    اشتباه من از خرید فالوئر فیک اینستاگرام

    خاطرم هست ۳ سال پیش برای شروع یک پیج اینستاگرامی ۱۰۰۰ فالوئر فیک دریافت کردیم و بعد از چند ماه از وضعیت اینگیجمنت ناراحت بودیم حتی نمی توانستیم این فالوئرها را حذف کنیم.

    این را باید بدانیم که برای فعالیت در هر دنیای دیجیتال به زمان و استراتژی درست نیازمندیم و اصلا ایرادی ندارد که بعد از یک ماه فعالیت تعداد فالوئر کمی داشته باشیم. مهم این است که نرخ تعامل مخاطبان‌مان را افزایش دهیم.

    ۵- بعد از چند ماه از فالوئر فیک کمک بگیریم!

    گروه دیگری هستند که در ابتدا به شکل اصولی و درست فعالیت در شکبه های اجتماعی را انجام می‌دهند اما بعد از مدتی که کاربران زیادی را جذب نکردند به سراغ جدب ممبر یا فالوئر فیک (تقلبی) می‌روند و کار را خراب می‌کنند در هر ۲ صورت این موارد نتایج خوبی بهمراه نخواهد داشت.

    در کالج تپسل بخوانید! 7 نکته طلایی برای راه‌اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق

    ۶- یک پیج خریداری کرده و با آن شروع کنیم!

    لایک فیک

    گروه دیگری هم برای فعالیت در هر حوزه‌ای یک پیج خریداری می‌کنند تمامی پست های قبلی را حذف کرده و روی آن کار می‌کنند. من در این زمینه هم تجربه خوب و هم تجربه بد شنیده‌ام اما بشخصه خرید پیج را توصیه نمی‌کنم مخصوصا اگر برند معتبری داشته باشیم چون ریسک بزرگی دارد.

    ۷- هرچه بیشتر فعالیت کنیم بهتر است 🙂

    اشتباه دیگری که کارشناسان شبکه های اجتماعی و مدیران کسب و کار دارند انتشار حجم زیادی از محتوا در هفته و ماه می‌باشد.امروزه الگوریتم‌های جدید شبکه های اجتماعی مثل الگوریتم اینستاگرام اولویت خود را به کیفیت محتوا و نرخ تعامل مخاطب با محتوا داده‌اند پس لزومی ندارد که هفت روز هفته در شبکه های اجتماعی فعال باشیم.بهتر است به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم پست‌های متفاوتی داشته باشیم.

    ۸- دیگر لزومی به فعالیت در فلان سوشال نیست.

    احتمالا پیج کسب و کارهایی را دیده باشید که مدتی حضور پر شور در یک شبکه اجتماعی دارند اما بعد از چند ماه حتی یک پست هم انتشار نمی‌دهند.

    این کار ممکن است دلایل مختلفی بهمراه داشته باشد:

    فرصت کافی برای مدیریت این پیج را ندارند.

    دیگر فعالیت در فلان شبکه اجتماعی را کاربردی نمیبینند.

    بودجه‌ای برای تولید و انتشار محتوا ندارند.

    مشکل اینجاست که وقتی بعد از مدتی به این فکر میکنند که اشتباه کرده‌اند و به فعالیت ادامه می‌دهند دیگر اینگیجمنتی که باید را از پست‌های جدید دریافت نمی‌کنند.

    در اکثر الگوریتم شبکه های اجتماعی به روز بودن پیج بسیار اهمیت دارد و نمیتوان یک زمان پر شور فعالیت کرد و مدتی پیج را رها کرد. وقتی استراتژی و برنامه ریزی های لازم فراهم می‌شود باید آهسته و پیوسته به فعالیت ادامه دهیم.

    شما چه تجربه‌ یا اشتباهی در شبکه اجتماعی داشته‌اید؟

    قطعا نکات زیادی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نشده است و این مطلب بعد از مدتی بروز خواهد شد.حتما شما هم تجارب خوبی در این زمینه دارید که ازتون میخوام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

    بهینه‌سازی کمپین تبلیغات: کدام پارامترها را اندازه بگیریم؟
    بازدید : 605
    دوشنبه 5 اسفند 1398 زمان : 9:57

    اصطلاح بلک فرایدی یا جمعه سیاه در چند سال اخیر در بازار آنلاین کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، امسال نیز مانند سال‌های قبل، قصد داریم به مناسبت نزدیک شدن به بلک فرایدی، یک پست مرتبط با این موضوع در کالج تپسل منتشر کنیم. بلک فرایدی امسال در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) است. در این مطلب می‌خواهیم درباره آمار و ارقام بلک فرایدی سال ۲۰۱۸ و اهمیت تبلیغات همسان در بلک فرایدی و نکات لازم برای موفقیت‌آمیز بودن کمپین‌های تبلیغات نیتیو صحبت کنیم.

    بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه چیست و چرا؟

    بلک فرایدی چیست؟

    بلک فرایدی یا جمعه سیاه در کشور آمریکا، مصادف است با آخرین جمعه ماه نوامبر و یک روز پس از عید شکرگزاری (Thanksgiving)، و یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین روزهای سال برای فروشندگان در اغلب کشورهای جهان محسوب می‌شود. در این تاریخ، فروشندگان با کاهش چشمگیر قیمت کالاهای خود، سود خود از هر کالا را کم می‌کنند، اما با فروش بیشتر محصولاتشان، سود خوبی بدست می‌آورند

    بلک فرایدی، فرصت بسیار خوبی برای خرده‌فروشان و به خصوص، خرده‌فروشان آنلاین محسوب می‌شود. به منظور اطلاع از اهمیت این روز برای فروشندگان آفلاین و آنلاین، به آمارهای زیر توجه کنید:

    بر اساس Adobe Analytics، فروش آنلاین در بلک فرایدی و عید شکرگزاری سال ۲۰۱۸ توانست به عدد ۹٫۹ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال قبل، ۱۹٫۷ درصد رشد داشته است. ۶٫۶ میلیرد دلار در روز جمعه سیاه صرف شده است.

    بر اساس Hitwise، میلیون تراکنش مالی در روز بلک فرایدی سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

    بر اساس Adobe Analytics، مدل خرید آنلاین، تحویل در محل ( BOPIS) در حراجی بلک فرایدی و عید شکرگزاری، ۵۰% رشد نسبت به سال قبل داشته است.

    بر اساس Adobe Analytics، خرده‌فروشانی که مغازه هم داشتند، نرخ کانورژن آنلاینشان ۲۸% بالاتر از سایر خرده‌فروشان بود.

    موبایل در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران و فروشگاه‌های آنلاین در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. اهمیت موبایل در بلک فرایدی نیز بر اساس آمار زیر مشخص می‌شود:

    بر اساس Adobe Analytics، ۵۱٫۴% بازدید وب‌سایت‌‌ها به موبایل اختصاص دارد (۴۳٫۶% برای تلفن هوشمند و ۷٫۸% برای تبلت‌ها).

    بر اساس Adobe Analytics، ۳۴% از درآمدها به موبایل اختصاص دارد (۲۶٫۳% برای تلفن هوشمند و ۷٫۷% برای تبلت‌ها).

    کمپین‌ تبلیغات همسان در بلک فرایدی

    تبلیغات همسان (نیتیو) در بلک فرایدی

    در گذشته، بلک فرایدی تنها یک روز بود و اغلب مارکترها و فروشندگان برنامه‌های ویژه خود را از روز قبل، یعنی روز شکرگزاری شروع می‌کردند. اما در حال حاضر، نمی‌توان بلک فرایدی را یک رویداد یک روزه در نظر گرفت، بلکه به تلاش‌ و برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت نیاز دارد. هرچه خرده‌فروشان و فروشندگان زودتر کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به بلک فرایدی را آغاز کنند، خریداران نیز فرصت بیشتری دارند تا درباره محصولات تحقیق کنند و تصمیم‌های بهتری درباره خریدشان می‌گیرند؛ بنابراین، فرصت فروشندگان برای جذب مشتری هم بیشتر می‌شود.

    در کالج تپسل بخوانید! راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی

    در بازه زمانی حراج جمعه سیاه، کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری اجرا می‌شود. تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان، یکی از اثربخش‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش در بازه زمانی بلک فرایدی است.

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    زودتر از چیزی که فکر میکنید، شروع کنید.

    آغاز کمپین‌های بلک فرایدی زودتر از موعد

    مطالعات ICSC پس از تعطیلات ۲۰۱۷ نشان داد که ۹% از خریداران مدتی قبل از تعطیلات در ماه آگوست، خریدهای خود را بررسی می‌کنند و حتی اقدام به خرید می‌کنند. کسب‌وکارهایی که قصد اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی را دارند، بهتر است زودتر برنامه‌ریزی کنند و کمپین‌ها را آغاز کنند. از آنجایی که تبلیغات همسان دارای انعطاف‌پذیری زیاد است، همیشه فرصت کافی برای جبران وجود دارد. پس هرچه زودتر تبلیغات همسان خود را شروع کنید.

    استراتژی مخصوص برای موبایل در نظر بگیرید.

    بهینه‌سازی موبایل برای کمپین‌های بلک فرایدی

    امروزه، اهمیت تبلیغات موبایلی بر هیچکس پوشیده نیست. در سال‌های اخیر، استفاده از تبلیغات موبایلی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ چرا که کاربران بخش زیادی از زمان آنلاین خود را به موبایل و تبلت اختصاص می‌دهند. موبایل در کمپین‌های تبلیغات بلک فرایدی هم تاثیر زیادی داشته است. بر اساس eMarketer، در بلک فرایدی سال ۲۰۱۶، حدود ۵۳% از خریدهای حاصل از تبلیغات در موبایل اتفاق افتاده‌اند؛ این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۷۴% رسیده است.

    نقش موبایل در کمپین‌های بلک فرایدی

    بنابراین، در صورتی که از تبلیغات همسان در بلک فرایدی استفاده می‌کنید، قبل از ایجاد کمپین، سعی کنید لندینگ پیج و وب‌سایت خود را mobile-friendly طراحی کنید تا تجربه کاربری خوبی برای کسانی که از طریق موبایل تبلیغات همسان شما را مشاهده می‌کنند، ایجاد کنید. مطمئن شوید لندینگ پبج‌هایی که ترافیک حاصل از تبلیغات همسان را به آنها هدایت می‌کنید، mobile-friendly باشند. یعنی اسکرول کردن صفحه راحت باشد، مراحل انتخاب و خرید به خوبی طی شود.

    تارگتینگ در کمپین‌ تبلیغات همسان در بلک فرایدی

    بر اساس مطالعه‌ای که توسط Sharethrough و Placed انجام شده، تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات نمایشی (display ad) در جذب ترافیک به مغازه‌ها موثرتر هستند. کسانی که با تبلیغات همسان روبرو می‌شوند، احتمال حضورشان در مغازه و بازدید از محصولات آن برند، ۲۱% بیشتر از سایر افراد است. در واقع، استفاده از تبلیغات همسان باعث می‌شود تا مخاطبان ترکیبی از محتوا و بازاریابی هدفمند را تجربه کنند. به علاوه، اثربخشی تبلیغات همسان نسبت به سایر فرمت‌های تبلیغاتی بیشتر است. تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات display ad 53% بیشتر دیده می‌شوند. همچنین، تصمیم به خرید بر اساس تبلیغات همسان، ۱۸% بیشتر از تبلیغات بنری است.

    در کالج تپسل بخوانید! برند مارکتینگ بهترین راهکار برای جذب مشتری

    حال تصور کنید که تبلیغات همسان در بلک فرایدی به صورت هدفمند به مخاطبان نمایش داده شود؛ طبیعتاً اثربخشی بیشتری ایجاد می‌شود. تارگتینگ در تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات آفلاین، ساده‌تر صورت می‌گیرد. اغلب پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما امکان انتخاب مخاطبین هدف و مشخصات آنها (سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و رفتار کاربر …) را می‌دهد.

    ۵ نکته تبلیغات نیتیو (همسان) برای بلک فرایدی

    رعایت برخی نکات مربوط به تبلیغات همسان یا نیتیو، به موفقیت بیشتر کمپین‌ و افزایش فروش در این بازه زمانی کمک بسیاری می‌کند.

    چگونه کمپین تبلیغات همسان موفق در بلک فرایدی داشته باشیم؟

    کمپین‌های بلک فرایدی سال ۹۷ در شبکه تبلیغاتی مدیااد

    عید نوروز و شب یلدا، مهم‌ترین مناسبت‌های کشورمان و بهترین فرصت برای فروشندگان است تا محصولات خود را با تخفیف‌های چشمگیر به فروش برسانند. همان‌طور که گفته شد، کمپین‌های بلک فرایدی یا جمعه سیاه در چند سال اخیر در کشورمان مورد استقبال قرار گرفته است و فروشگاه‌های آنلاین از این فرصت برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کردند. در اینجا، می‌خواهیم برخی از آمارهای پلتفرم مدیااد در هفته قبل از بلک فرایدی در سال ۹۷ را بررسی کنیم. مدیااد، یک شبکه تبلیغات در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی است که تمرکز اصلی آن روی تبلیغات همسان است.

    بودجه مصرف‌شده توسط تبلیغ‌دهندگان در روزهای ۱ و ۲ آذر سال ۹۷، نسبت به روزهای مشابه هفته قبلش، بیش از ۴۰% رشد داشته است که این موضوع، نشان‌دنده استقبال تبلیغ‌دهندگان از ایجاد کمپین تبلیغات همسان در بلک فرایدی است.

    بامیلو، دیجی کالا، استادکار، بانی مد، بیمیتو، ویگو، مدیسه و فرادرس از جمله تبلیغ‌دهندگانی بودند که از فرصت بلک فرایدی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و ارائه تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی استفاده کرده‌اند.

    تعداد کلیک‌های تبلیغات همسان مدیااد در بازه مذکور، بیش از ۳۰% نسبت به روزهای مشابه هفته قبلش رشد داشته است که این موضوع نشان می‌دهد کمپین‌ تبلیغات همسان در بازه زمانی بلک فرایدی برای کاربران نیز جذاب است.

    بیش از ۷۰ درصد از کلیک‌های بدست آمده در بازه بلک فرایدی، در موبایل و تلفن‌های هوشمند اتفاق افتاده است

    ترندهای تبلیغات درون برنامه در سال ۲۰۲۰

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 37
  • باردید دیروز : 203
  • بازدید کننده دیروز : 202
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 263
  • بازدید کلی : 38319
  • کدهای اختصاصی