از گذشته تبلیغ کردن به معنای رساندن پیام یک برند (کالا یا خدمات) از طریق یک کانال مشخص به مصرفکننده بوده است. امروزه با رشد فضای مجازی و دیجیتال، اینترنت، موبایل و دستگاههای هوشمند، رساندن پیام برند به مصرفکننده میتواند از طریق کانال فضای آنلاین و با تکنولوژی تبلیغات انجام شود. با توجه به مراجعه فراوان و روزافزون کاربر به فضای آنلاین، اپلیکیشنهای موبایل، وبسایتها و … تبلیغات آنلاین تبدیل به یک کانال جذاب، پرمخاطب، تعاملی و در عین حال کاربردی شده است. در این کانال آنلاین در نهایت رسانهی نمایشدهندهی تبلیغ (اپلیکیشن، وبسایت و …) از نمایش تبلیغ برند «کسب درآمد» میکند، برند به مخاطبان و کاربران آنلاین «پیام و تبلیغات خود را میرساند»، و هر دو از این تعامل بُرد-بُرد به هدف خود رسیده و خوشحال خواهند بود.
تست A/B و راهکارهای بهینهسازی درآنوقتی به سینما میروید تا یک فیلم جذاب و هیجانانگیز ببینید، چه چیزی به شما کمک میکند تا از میان دهها حق انتخاب، جذابترین فیلم را شناسایی کنید؟
طبیعتا یکی از مواردی که بررسی میکنید و در تصمیمتان نقش دارد، پوستر فیلم است. اسکرین شاتهای اپ استور هم دقیقا چنین کارکردی دارند.
بهینهسازی اپلیکیشن برای اپ استورها (ASO) ، یکی از دغدغههای صاحبان اپلیکیشن است. این پروسه یک روند پیشرونده است، و دقیقا مشابه با سئو کار میکند. تنها تفاوت بنیادین ASO یا App Store Optimization با سئو این است که در ASO شما اپلیکیشنتان را برای موتورهای جستوجوی اپ استورهای مختلف بهینه میکنید. اگر میخواهید در این مورد بیشتر بدانید مقالهی کالج تپسل دربارهی ASO را بخوانید.
نرخ تبدیل در اپ استور
این پارامتر به قولی عصای دست شماست! برای اینکه بتوانید کاربران را جذب کنید باید دائما آن را اندازه بگیرید و بهبود ببخشید. افزایش نرخ تبدیل باعث میشود موتورهای جستوجو اپلیکیشن شما را یک اپ کاربرپسند شناسایی کنند و بیشتر به کاربران نشان دهند.
برای بهبود نرخ تبدیل در اپ استور، باید فاکتورهای مهمی مثل آیکون، توضیحات، اسم و .. را دائما در A/B تستهایی که میگیرید آزمایش و بهینه کنید. اما در این مقاله میخواهیم مشخصا دربارهی بهینهسازی یکی از این فاکتورها صحبت کنیم: اسکرین شاتهایی که از اپلیکیشنتان قرار میدهید.
اپهای مشهور چطور از اسکرین شاتها برای بهبود نرخ تبدیل استفاده میکنند؟
بر اساس این مقاله از Splitmetrics بهینهسازی اسکرینشاتها نرخ تبدیل اپها را به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش میدهد. بهترین راه برای اینکه اپلیکیشنتان را ملکهی ذهن کاربر کنید، این است که «آن ویژگی اپلیکیشن را نشان بدهید که کاربران عمیقا آن را دوست دارند»
پس همهی باید و نبایدهای ذهنیتان درباره اسکرین شاتها را کنار بگذارید تا چند نمونه از این اسکرین شاتها را با هم ببینیم و بررسی کنیم که آیا آنها نرخ تبدیل را بالا میبرند؟
iHydrate: «دیگه وقتشه کمی آب بنوشی! »
اپلیکیشن iHydrate
این اپلیکیشن کاربردی میزان آب مصرفی شما در طول روز را زیر نظر میگیرد و کمک میکند که به اندازه کافی آب بنوشید. اما نکتهی جالب در اسکرین شاتها آن این است که نشان میدهند اپلیکیشن چطور برای شما نوتیفیکشین میفرستد.
فرض کنید که شما کاربری هستید که همیشه فراموش میکنید آب بنوشید و دنبال اپلیکیشنی هستید که به سلامتی شما کمک کند. وقتی این اسکرین شاتها را ببیند متوجه خواهید شد که در صورت نصب، در طول روز نوتیفیکیشنهایی دریافت میکنید که به شما یادآوری میکند آب بنوشید. این دقیقا همان ویژگی است که کاربر میخواهد.
Dungeon Boss: شما یک مرحله پیش رفتید!
Dungeon Boss یک بازی اکشن است. اگر به اسکرین شات دقت کنید متوجه میشوید که این تصویر دقیقا دست روی جذابترین بخش بازی گذاشته: Level-Up! این اسکرین شات بخش کوچکی از طعم خوش پیروزی را به کاربر نشان میدهد. همچنین در کنارش به کاربر میگوید که این بازی ممکن است جایزههای مناسبتی داشته باشد تا کاربر را نسبت به این جایزهها کنجکاو کند.
Wrestle Jump: یک ویژگی خاص
این اسکرین شات ویژگی برجستهی این اپلیکیشن را خیلی ساده و سرراست توضیح میدهد. اینکه دو نفر میتوانند در یک دستگاه بازی کنند. همچنین افقی بودن عکس به کاربر این حس را میدهد که در همین لحظه در حال بازی کردن است.
Daily Yoga: شما هم به کاربران آرام ما بپیوندید!
ویژگی جذاب این اسکرین شات این است که یکی از کاربران واقعی این اپلیکیشن در دنیای واقعی را نشان میدهد و در عین حال نشان میدهد که در اپلیکیشن چه میبیند. در واقع این اسکرین شات غیرمستقیم این پیام را به کاربر میرساند: «کسانی که از اپلیکیشن Daily Yoga استفاده میکنند راضی و خوشحال هستند! »
PicLab: این داستان ادامه دارد!
PicLab یک اپلیکیشن برای ادیت عکس است. یک ویژگی بسیار ساده این اسکرین شاتها را برجسته میکند: «این داستان ادامه دارد! » ویژگی آنها این است که بکگراند تصاویر در ادامهی یکدیگرند. به نظر میرسد که هر کدام از این عکسها جزئی از یک داستان بزرگتر و مهمتر هستند. در نتیجهی این ماهیت پازلی، کاربر نسبت به آن کنجکاو میشود.
Head Basketball: یک چهرهی خاص به شما اختصاص میدهیم!
این اپلیکیشن به جای اینکه اسکرین شاتهایی از شکل و شمایل کلی بازی بگذارد، سراغ داخل بازی رفته و این ویژگی را پروموت میکند: چهرههایی شخصیسازیشده برای کاربران مختلف. این اسکرین شات به کاربر میفهماند که داخل بازی منتظر المانهایی شخصیسازی شده باشد.
نتیجهگیری
آیا لزوما این کارها برای شما هم بهتر جواب میدهد؟ شاید بله شاید خیر. هزاران ایدهی مختلف و خلاقانه برای اسکرین شاتها وجود دارد. فراموش نکنید که هدف این مقاله این نیست که به شما بکوید این کارها را عینا تکرار کنید تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید. مسئلهی مهم این است که دائما در حال آزمون و خطا باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این فاکتور بکنید. پس A/B تست در این پارامتر را پشت گوش نیندازید!
در این نوشتار ۲۷ راهکار موثر برای افزایش ترافیک وب سایت را بیان می کنیم.با افزایش ترافیک وبسایت برند شما شناخته می شود و در نتیجه تاثیر آن بر تعداد مشتریان و ROI مشخص می شود.
کامل ترین لیست مهد کودک های محله تهرانپارس تهران + آدرس و شماره تلفنوقتی یک کمپین تبلیغات آنلاین را آغاز (Run) میکنید، کار شما تمام نشده است. در واقع میتوانیم بگوییم بخش جذاب کار تازه شروع شده است! این بخش جذاب بهینهسازی کمپین با استفاده از پارامترها است. اگر زیر نظر داشتن پارامترها و بهینهسازی آنها را جدی بگیرید، کمپین موفقتری خواهید داشت. سوالی که در این مقاله به آن پاسخ میدهیم این است: کدام پارامترها را بهینه کنیم؟
۲۷ راهکار برای افزایش ترافیک وب سایتقصد دارم در این مطلب راجع به اشتباهاتی که بیشتر کسب و کارها در شبکه های اجتماعیشان انجام میدهند یا اشتباهاتی که خودم تا به الان داشتهام صحبت کنم و چند مثال از کسب وکارهایی را بازگو کنم که به اشتباه وقت و هزینه زیادی برای فعال بودن شبکههای اجتماعیشان گذاشتهاند اما به نتیجه نرسیده اند.
بهینهسازی کمپین تبلیغات: کدام پارامترها را اندازه بگیریم؟اصطلاح بلک فرایدی یا جمعه سیاه در چند سال اخیر در بازار آنلاین کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، امسال نیز مانند سالهای قبل، قصد داریم به مناسبت نزدیک شدن به بلک فرایدی، یک پست مرتبط با این موضوع در کالج تپسل منتشر کنیم. بلک فرایدی امسال در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) است. در این مطلب میخواهیم درباره آمار و ارقام بلک فرایدی سال ۲۰۱۸ و اهمیت تبلیغات همسان در بلک فرایدی و نکات لازم برای موفقیتآمیز بودن کمپینهای تبلیغات نیتیو صحبت کنیم.
ترندهای تبلیغات درون برنامه در سال ۲۰۲۰تعداد صفحات : 0