close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    دیجیتال مارکتینگ

    بازدید : 654
    دوشنبه 12 اسفند 1398 زمان : 16:49

    وقتی به سینما می‌روید تا یک فیلم جذاب و هیجان‌انگیز ببینید، چه چیزی به شما کمک می‌کند تا از میان ده‌ها حق انتخاب، جذاب‌ترین فیلم را شناسایی کنید؟

    طبیعتا یکی از مواردی که بررسی می‌کنید و در تصمیم‌تان نقش دارد، پوستر فیلم است. اسکرین شات‌های اپ استور هم دقیقا چنین کارکردی دارند.

    بهینه‌سازی اپلیکیشن برای اپ استورها (ASO) ، یکی از دغدغه‌های صاحبان اپلیکیشن است. این پروسه یک روند پیش‌رونده است، و دقیقا مشابه با سئو کار می‌کند. تنها تفاوت بنیادین ASO یا App Store Optimization با سئو این است که در ASO شما اپلیکیشن‌تان را برای موتورهای جست‌وجوی اپ‌ استورهای مختلف بهینه می‌کنید. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید مقاله‌ی کالج تپسل درباره‌ی ASO را بخوانید.

    نرخ تبدیل در اپ استور
    این پارامتر به قولی عصای دست شماست! برای اینکه بتوانید کاربران را جذب کنید باید دائما آن را اندازه بگیرید و بهبود ببخشید. افزایش نرخ تبدیل باعث می‌شود موتورهای جست‌وجو اپلیکیشن شما را یک اپ کاربرپسند شناسایی کنند و بیشتر به کاربران نشان دهند.

    برای بهبود نرخ تبدیل در اپ استور، باید فاکتورهای مهمی مثل آیکون، توضیحات، اسم و .. را دائما در A/B تست‌هایی که می‌گیرید آزمایش و بهینه کنید. اما در این مقاله می‌خواهیم مشخصا درباره‌ی بهینه‌سازی یکی از این فاکتورها صحبت کنیم: اسکرین شات‌هایی که از اپلیکیشن‌تان قرار می‌دهید.

    اپ‌های مشهور چطور از اسکرین شات‌ها برای بهبود نرخ تبدیل استفاده می‌کنند؟
    بر اساس این مقاله از Splitmetrics بهینه‌سازی اسکرین‌شات‌ها نرخ تبدیل اپ‌ها را به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. بهترین راه برای اینکه اپلیکیشن‌تان را ملکه‌ی ذهن کاربر کنید، این است که «آن ویژگی اپلیکیشن را نشان بدهید که کاربران عمیقا آن را دوست دارند»


    پس همه‌ی باید و نبایدهای ذهنی‌تان درباره اسکرین شات‌ها را کنار بگذارید تا چند نمونه از این اسکرین شات‌ها را با هم ببینیم و بررسی کنیم که آیا آن‌ها نرخ تبدیل را بالا می‌برند؟

    iHydrate: «دیگه وقتشه کمی آب بنوشی! »
    اپلیکیشن iHydrate

    این اپلیکیشن کاربردی میزان آب مصرفی شما در طول روز را زیر نظر می‌گیرد و کمک می‌کند که به اندازه کافی آب بنوشید. اما نکته‌ی جالب در اسکرین شات‌ها آن این است که نشان می‌دهند اپلیکیشن چطور برای شما نوتیفیکشین می‌فرستد.

    فرض کنید که شما کاربری هستید که همیشه فراموش می‌کنید آب بنوشید و دنبال اپلیکیشنی هستید که به سلامتی شما کمک کند. وقتی این اسکرین شات‌ها را ببیند متوجه خواهید شد که در صورت نصب، در طول روز نوتیفیکیشن‌هایی دریافت می‌کنید که به شما یادآوری می‌کند آب بنوشید. این دقیقا همان ویژگی است که کاربر می‌خواهد.

    Dungeon Boss: شما یک مرحله پیش رفتید!


    Dungeon Boss یک بازی اکشن است. اگر به اسکرین شات دقت کنید متوجه می‌شوید که این تصویر دقیقا دست روی جذاب‌ترین بخش بازی گذاشته: Level-Up! این اسکرین شات بخش کوچکی از طعم خوش پیروزی را به کاربر نشان می‌دهد. همچنین در کنارش به کاربر می‌گوید که این بازی ممکن است جایزه‌های مناسبتی داشته باشد تا کاربر را نسبت به این جایزه‌ها کنجکاو کند.

    Wrestle Jump: یک ویژگی خاص


    این اسکرین شات ویژگی برجسته‌ی این اپلیکیشن را خیلی ساده و سرراست توضیح می‌دهد. اینکه دو نفر می‌توانند در یک دستگاه بازی کنند. همچنین افقی بودن عکس به کاربر این حس را می‌دهد که در همین لحظه در حال بازی کردن است.

    Daily Yoga: شما هم به کاربران آرام ما بپیوندید!


    ویژگی جذاب این اسکرین شات این است که یکی از کاربران واقعی این اپلیکیشن در دنیای واقعی را نشان می‌دهد و در عین حال نشان می‌دهد که در اپلیکیشن چه می‌‌بیند. در واقع این اسکرین شات غیرمستقیم این پیام را به کاربر می‌رساند: «کسانی که از اپلیکیشن Daily Yoga استفاده می‌کنند راضی و خوشحال هستند! »


    PicLab: این داستان ادامه دارد!


    PicLab یک اپلیکیشن برای ادیت عکس است. یک ویژگی بسیار ساده این اسکرین شات‌ها را برجسته می‌کند: «این داستان ادامه دارد! » ویژگی ‌آن‌ها این است که بک‌گراند تصاویر در ادامه‌ی یکدیگرند. به نظر می‌رسد که هر کدام از این عکس‌ها جزئی از یک داستان بزرگ‌تر و مهم‌تر هستند. در نتیجه‌ی این ماهیت پازلی، کاربر نسبت به آن کنجکاو می‌شود.

    Head Basketball: یک چهره‌ی خاص به شما اختصاص می‌دهیم!


    این اپلیکیشن به جای اینکه اسکرین شات‌هایی از شکل و شمایل کلی بازی بگذارد، سراغ داخل بازی رفته و این ویژگی را پروموت می‌کند: چهره‌هایی شخصی‌سازی‌شده برای کاربران مختلف. این اسکرین شات به کاربر می‌فهماند که داخل بازی منتظر المان‌هایی شخصی‌سازی شده باشد.

    نتیجه‌گیری
    آیا لزوما این کارها برای شما هم بهتر جواب می‌دهد؟ شاید بله شاید خیر. هزاران ایده‌ی مختلف و خلاقانه برای اسکرین شات‌ها وجود دارد. فراموش نکنید که هدف این مقاله این نیست که به شما بکوید این کارها را عینا تکرار کنید تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید. مسئله‌ی مهم این است که دائما در حال آزمون و خطا باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این فاکتور بکنید. پس A/B تست در این پارامتر را پشت گوش نیندازید!




    مفهوم UTM و پارامترهای مهم آن
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 4
  • باردید دیروز : 148
  • بازدید کننده دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 329
  • بازدید ماه : 2559
  • بازدید سال : 4611
  • بازدید کلی : 16696
  • کدهای اختصاصی